En liten tjej med magknip

 
Vår älskade tjej har sedan hon föddes varit väldigt gnällig och missnöjd på kvällarna. Det brukar börja på eftermiddagarna vid fem-sex och hålla på till tio ungefär. I början visste vi inte alls vad vi skulle göra och det slutade oftast med att jag blev super stressad, frustrerad och ledsen över att inte kunna trösta min ledsna flicka. Nu har vi vant oss och vet lite bättre hur vi ska hantera det. 
Det enda som hjälper när hon är otröstlig är att ge henne bröstet, det betyder att jag vissa kvällar får sitta och amma från fem till tio mer eller mindre konstant. 
Förra veckan var det mycket bättre och hon var nöjd på kvällarna. Jätteskönt och vi hoppades att det bara hade varit en fas. 
Det vände tyvärr igårkväll när det var värre än nånsin! Vi misstänker att hon på kvällarna får magknip, då vill hon till bröstet och bli tröstad, bli arg för att det kommer mer mat, skriker, vill till bröstet igen, blir övertrött och sådär håller det på till hon somnar av utmattning!
Hon får magmassage två gånger om dagen, ger magdroppar, har uteslutit saker ur min kost som kan ge henne gaser och den här veckan ska jag prova att utesluta all mjölk i min kost för att se om det kan hjälpa.....allt för lilla Freja! 
Tycker så synd om henne som har ont och är ledsen, och så är det väldigt påfrestande för oss också. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre med tiden. 
 


Freja 1-3 månader | |
Upp