Freja 2 månader.

Idag fyller vår älskade tjej hela 2 månader. Alltså tiden bara flyger iväg....men går samtidigt så långsamt! Den här månaden har man sett hur fort vår tjej utvecklas. Från att ha varit ett litet knyte som mest åt, sov och bajsade, utforskar hon nu mer och mer för varje dag som går. Det är så otroligt härligt att få vara med om detta. Att se en liten minimänniska utvecklas och bli till en egen individ. 
Freja är helt underbar, jag kan säga att vara mamma är helt fantastiskt och även om det inte alltid är lätt så älskar jag vår lilla tjej oändligt mycket. I början sa mamma till mig "Therese visst känns det som att man ska explodera av all kärlek när man tittar på sitt barn?" och i början kan jag helt ärligt säga att nää det gjorde jag faktiskt inte då. 
Men nu däremot börjar jag fundera på om mitt hjärta är tillräckligt stort för all kärlek jag känner för min fina tjej.
 
Freja väger nu som 2 månader 4530 gram och är 55.5 cm lång. Hon växer så det knakar. Hon ler och är glad hela dagarna, älskar numera att åka vagn och bil, och att leka i sitt babygym.
Vi har även börjat att lägga ner henne i sin vagga på nätterna. Det går väldigt bra faktiskt. Daniel tar henne vid tio när hon ätit sista måltiden och håller henne i famnen en timme innan han lägger ner henne i vaggan. Sen vaknar hon vid tre-fyra för ett nattmål och somnar om till sex igen. Sen lite frukost på det och har mamma tur somnar hon om ytterligare en gång till, men då får hon sova på mig för lite morgonmys. 
Det var faktiskt jag som hade svårt att låta henne sova i vaggan. Innan sov hon i vår säng mellan oss "bara en natt till" sa jag i ungefär två veckor haha. Vill ju ha henne nära mig. Men vi alla sover mycket bättre såhär.
Däremot har Freja problem med magen fortfarande och vi gör allt för att underlätta för henne. Igår skrek hon in sin 2-månaders dag så mycket att jag trodde hon var sjuk eller hade ont. Hon var knallröd i ansiktet, varm och svettig och kunde knappt andas för att hon skrek så mycket. Hon ratade till och med tuttarna och åt inte på sex timmar. Slutade med en mamma som inte visste vad hon skulle göra och ringde sjukvårdsrådgivningen i tron att Freja var sjuk. Kolik var svaret vi fick....och ja problem med magen vet vi att hon har, men trodde att efter nästan tre veckor utan skrik att det nu var över. Men tydligen kunde vi förvänta oss den värsta månaden nu.
 
 
 
Ska bli så spännande att se hur Freja utvecklas den här månaden. Vi kämpar på med nackträning (som inte är någon höjdare direkt tycker Freja som mest ligger och slickar på mattan), kvällsskrik och amning. Dom stunder som är tuffa glöms snabbt bort när man får ett litet leende och tittar på vår vackra dotter. Hon är så jäkla fin, förstår att alla säger så om sina barn, och för mig är hon verkligen den finaste lilla flickan i hela världen ♥
Freja 1-3 månader | |
Upp