I framtiden.

När jag och Daniel i framtiden köper hund är det någon av dessa raser vi bestämt oss för att köpa. Vi har tittat och läst om MÅNGA olika raser. Kanske alla som finns haha. Men det är dessa två vi fastnat mest för och som passar oss båda. 
Vi båda tycker väldigt mycket om slädhundraserna, speciellt samojed och siberian husky. Men vi tycker inte att vi kan ge vad en sådan hund kräver motionsmässigt just nu när vi bor i lägenhet. Men en dag ska jag äga en samojed. Det är min drömhund och då vill jag bo på en gård så den kan springa fritt och kunna dra på vintern :) Precis det som samojeder är skapta för.
 
Men raserna vi fastnat för nu är Finsk lapphund och Eurasier :)  Båda raserna är medelstora, långhåriga och ganska lika varandra utseendemässigt. Men det viktigaste av allt, är att båda är väldigt friska raser. Finsk lapphund som jag lutar åt mest är en av de friskaste raserna. Det tycker jag är väldigt viktigt när man väljer hund. Men vi ska inte köpa hund än (var inte oroliga)....måste vänta något år eller två så vi tänker igenom det ordentligt. Att köpa hund är inget man direkt spontanköper haha.
 
Finsk lapphund.
 
 
 
 
Eurasier 
 
 
Mitt liv och min vardag | |
Upp