Ptos.

En sak som jag pratat om förut och skrivit om här i bloggen är om mitt ena öga som hänger. Tänkte på det tidigare ikväll när jag kollade på big brother där Camilla som är med har exakt likadant. Ena ögonlocket hänger.
Detta är något som jag stör mig på till och från. För det mesta tänker jag inte alls på det, men vid foton och sådär är det jobbigt då det syns extra mycket. Jag vet nu att det jag har benäms, Ptos, där ögonlockets muskel inte fungerar som det ska, och därmed hänger både ögonlock och ena ögonbrynet lite.
Detta är medfött och är ärftligt. Min lillebror har också likadant, fast på det andra ögat och inte lika mycket!

Det går att fixa till med en enkel operation, vissa som har extremt mycket hängande ögonlock så att synen påverkas får göra operationen gratis. Mitt problem är ju väääldigt litet jämfört vad man kan ha. Men för mig skulle det gå på allt ifrån 7000kr upp till 20 000kr. Vet inte om jag tycker det är värt att göra en operation för det här! jag ser liksom ut såhär. Man får vänja sig vid att jag har ett lazy eye haha!
Det syns extra mycket när jag är trött och full, så jag får ge fan i att dricka och sova bra om nätterna om jag ska vara med på foton bara haha! Så om ni har undrat varför mina ögon är olika stora har ni här svaret. Det är också därför mina ögonbryn ser ut att vara olika, för att det ena ögonbrynet hänger ner lite.


På första bilden är det en normal Therese, på andra bilden en trött Therese och på sista bilden en extremt full Therese! :)
Mitt liv och min vardag | |
Upp