Så fruktansvärt tragiskt.

Jag får ont i magen när jag tänker på det tragiska som har hänt i Kolmården idag. Mina tankar går såklart till hennes familj och anhöriga. Men även till mina gymnasielärare och klasskamrater som många idag jobbar i Kolmården.
Jag har själv tillbringat mycket tid i Kolmårdens djurpark under min gymnasietid och har själv fått gått in och myst med de otroliga vargarna.
Jag kan bara tänka mig vilken smärta och sorg alla i parken måste gå igenom just nu. De har förlorat en kollega och en kär vän. Jag har så otroligt starka band till den parken och jag känner många som arbetar där, så det kändes som ett slag i bröstet när jag läste nyheterna.

Angående vargarna kan jag bara ge all kärlek åt dessa vackra djur! All smutskastning som finns på vargarna idag kommer bara öka på grund av detta. Men det vi måste komma ihåg är att vi aldrig kan skylla på djuren. Som djurvårdare vet vi att dagligen utsätter oss för fara, vi vet att det är vilda djur vi handskas med. Ibland kan det gå riktigt fel.....som idag, då detta fruktansvärda hände!

Mitt liv och min vardag | |
Upp