Growler's Caiza Cukierek.

Om jag hade vetat att det var sista gången jag gick en promenad med dig, att det var sista gången du jagade änderna, att det var sista gången jag torkade av dina blöta små tassar, att det var sista gången du skulle ligga nedanför min säng och snarka som bara du kunde göra, att det var sista gången jag skulle gå ut på den kalla ballkongen på morgonen och fylla på din matskål, att det var sista gången jag skulle ge dig din medicin som du hatade mest av allt, att det var sista gången du skulle ligga i mitt knä, att det var sista gången jag skulle få klappa och pussa på din söta svarta nos, att det var sista gången jag någonsin skulle se dig igen.
Hade jag vetat om det skulle jag ha tagit mig tiden att klappa dig lite extra, jag skulle ha pussat sönder dig och jag skulle ha kramat dig och aldrig släppt.
I nio år har du alltid varit med, du har alltid funnits där som en självklarhet. Jag kan inte fatta att du aldrig mer kommer tillbaka. 
På nätterna kan jag fortfarande höra dig, jag ser dig framför mig hela tiden, jag ser dig så som jag såg dig sista gången jag tittade på dig, hur du satt där i hörnet och märkte att något var fel, att något var på gång att hända.
Jag vet att det kommer bli lättare. Att jag snart kommer se tillbaka och minnas alla minnen och allt fint. Men just nu känns det bara som ett stort hål i hjärtat....jag kan inte sova och jag kan inte sluta tänka på den dagen, hur jag ville springa in i rummet och ta med dig hem. Hur du blev pigg igen....och att vi helt plötsligt började prata om att plocka iordning allt och förbereda över att ta bort dig. Det här är helt klart det jobbigaste jag någonsin varit med om, utan tvekan. 
Du var den bästa av dom alla och jag hoppas att du har det bra nu, det viktigaste är att du slipper lida och ha ont. Världens finaste Caiza......världens snällaste och goaste Caiza ♥ 
 
Jag ska minnas dig som den pigga, knäppa, gosiga och snälla hund som du var. På din ovillkorliga kärlek, på dina blöta pussar och på hur du springer efter pinnar och hjälper till att bära in ved. Hur du skäller på katterna och hur du skäller på fiskarna när vi får napp!
Jag kommer aldrig någonsin att glömma dig ♥
 
 


Mitt liv och min vardag | |
Upp