På äventyr

I Måndags åkte jag och min kära mamma ut till Valbo för lite shopping. Det var faktiskt första gången jag åkte iväg med Freja på ett längre äventyr en hel dag. Har inte velat tagit med henne till stora köpcentrum och affärer där det är mycket folk på grund av smittorisken. Töntigt kanske en del tycker.....men jag tycker att det är klokt att vänta och inte riskera att sin bebis blir sjuk! Det är trots allt magsjukesäsong och rekord många barn som smittats av RS-virus.
Freja var iallafall en väldigt nöjd och glad bebis hela dagen. Hon sov mer eller mindre hela shoppingturen och vaknade för mat två gånger.
Det där med amningen när man åker iväg gör mig fortfarande lite stressad, att slänga fram tutten mitt på Valbo köpcentrum känns sådär. Men det är bara att gilla läget, hitta en bra plats och se till att sitt barn blir mätt. Freja äter varannan timme så har inte så mycket att välja på om jag inte vill vara isolerad hemma. Hade en tanke på att jag skulle pumpa och ge flaska vid såna tillfällen, men pumpningen fungerar inte för mig tyvärr. Hade varit skönt om Daniel hade kunnat matat henne om jag ska iväg några timmar. Får helt enkelt vänta några månader tills hon själv glesar ut amningstillfällena.



Hittade en massa fina kläder och blev ganska så mycket fattigare! Men behövde verkligen uppgradera min garderob. Efter graviditeten och snittet är det inte många byxor som jag kan ha längre. Samma sak med tröjorna.....har gått från c-kupa till f-kupa så kan ju säga att många blusar inte riktigt går att knäppa! 


Freja 1-3 månader | |
Upp