Freja 1 månad.

 
Idag fyller min älskade lilla flicka en månad. Kan inte fatta att jag varit mamma i en hel månad!
Jag skulle ljuga om jag sa att det har varit en lätt månad med bara underbara stunder. För det är även riktigt tufft ibland!
 
Freja är en underbar liten tjej som verkar ha en stark vilja precis som sin mamma. Är hon missnöjd då hörs det....är hon glad då märks det! Hon är snabb i vändningarna och kan på en sekund vända och visa sitt missnöje. Att sova är inte så roligt och hon kämpar för att hålla sig vaken. 
Frejas första leende kom redan i vecka 3 och hon har sedan hon föddes varit väldigt vaken och öppen med blicken. Redan på bb såg man hur hon sökte ögonkontakt.
Första två veckorna ville damen bli buren dygnet runt och mysa på mamma eller pappa. Nu är det roligt att sitta i babysittern eller ligga i babygymmet kortare stunder. 
Det mysigaste som finns är att ligga på skötbordet och titta. Där får hon ligga naken och få magen masserad varje dag och mysa en massa med mamma! 
På kvällarna är det sova på pappa medans han spelar eller kikar på serier som gäller, där ligger hon tre-fyra timmar tills pappa smyger ner henne i hennes babynest. Hon sover i vår säng mellan oss, tanken är att hon snart ska få börja sova i sin spjälsäng. 
Att gå långa härliga promenader kan jag glömma, då Freja helst ligger och skriker i barnvagnen och visar sitt missnöje! Hon är lite tvärtom alla andra bebisar verkar det som. 
Hon sover bra på nätterna och vaknar oftast två och fem för mat, sen gör vi morgon halv sju ungefär! 
 
Tänk att det var en månad sedan jag för första gången fick se dig....på en månad har du hunnit förändra våra liv och det för alltid! Att vara mamma är häftigt, underbart men också otroligt svårt vissa stunder!
Vi älskar dig Freja och vi är lyckligt lottade över att det var just du som kom till oss för en månad sedan <3  vår fina älskade flicka! 
Har så mycket att vara tacksam för och jag försöker ta till vara på alla ögonblick med min lilla tös, tiden går verkligen snabbt! 
 
En alldeles färsk liten tjej!




 
 
Freja 1-3 månader | |
Upp