A night in Nelson


Oj oj vad mycket jag har att skriva om nu haha!
Har precis kommit hem från en utekväll i Nelson och tror det eller ej men jag har haft skitroligt. Jag började dagen med att gå ner till stranden och tillbringade några timmar där. Det var jätteskönt men sen började det blåsa så mycket så jag fick sand överallt, då var det var bara att knalla hem.
Middagen bestod av våra plockade "musslor" och vitlöksbröd. Det var faktiskt väldigt gott.....det är tur att man inte är kräsen haha.
Sen var det dags för puben :D för första gången på tre veckor sminkade jag mig och gjorde mig iordning. Hade min klänning från forever 21 inköpt i Santa Barbara och mina nyinköpta pumps här i Nelson. Jag kände mig svinsnygg.....och självklart lyckas Therese med det ultimata att RAMLA ut ur taxin. Klacken fastnade och ut for jag ner på marken, MYCKET PINSAMT!
"Puben" bestod enbart av äldre människor och kunde liknas med en bingohall nästan haha. Men vi lyckades få det roligt och jag drog upp morfar på en dans....eller det kanske t.om var tvärtom :D
Iaf så fick vi för oss att dra ner till Nelsons nattklubb. Smarta Therese hade såklart inte legget med sig, så vi fick ta taxin hem igen och hämta det. Som tur är så kostade det 40 kronor att åka taxi, väldigt billligt.
På nattklubben var det ganska dött. Okej det var hur dött som helst. Om jag säger såhär så är alla som bor i NZ väldigt öppna och glada och pratsamma. Vi träffade ett par, hon var väääldigt full och glad och vi gick upp och dansade. Det var bara hon och jag på dansgolvet, helt crazy var hon haha....men vi hade roligt och skit samma om jag gör bort mig! Måste säga att det är häftigt att vara på en nattklubb med sin morfar som även han går upp och dansar haha......
Tydligen så var jag väldigt modig här i NZ som vågade ha på mig det jag hade på mig. Här i Nelson har man ingen klädstil för huvud taget (förlåt), det är bara tantkläder som gäller nästan haha. Alla kom fram och kommenterade min klänning och tyckte jag var så fin så. En hel del nummer fick jag också och blev uppbjuden på dans ett flertal gånger......och då menar jag verkligen uppbjuden också haha!
Men det var superroligt verkligen, ser fram emot nästa gång jag ska ut till Nelsons nattklubbar.





























Nya Zeeland / USA | |
#1 - - Mamma & kenneth:

Ni verkar ha haft en jätte kul kväll, önskar att vi var med!! Men en sak var synd! Du har glömt att blocka, vi såg ett rött ansikte:)

Upp