The world is flashing by


Då har vi kommmit fram till den sista dagen på år 2009!
Helt vansinningt fort har det gått och hur mycket som helst har hänt. Fast mer dåliga saker än bra om jag ska vara helt ärligt.
Känns som om det var igår jag badade i badtunna och firade in 2009. Det bästa nyåret i mitt liv.



Faktiskt lyckades jag hålla ett nyårlöfte jag gav det året. Mina löften var att resa och träna. Träningen gick det år skogen med som ni nu vet. Vi började faktiskt bra haha. Men däremot att resa.....det höll jag och åkte iväg på en sex veckors resa till USA och Nya Zeeland.

Det har varit ett år med mycket förändringar och med mycket svek och tårar. Vänner har gått förlorade och nya vänner har kommit. Men efter att ha läst igenom varenda inlägg från året så är det en sak som återkommer i varenda inlägg och det är mitt envisa hopp om dig.
Man kunde även läsa om dagen då jag skulle börja utbilda mig som skiftledare på jobbet. Känns som om det var en evighet sedan. Om min jobbfria månad när jag inte fick jobba på grund av salmonellaprovet som visade positivt....shit nu kommer jag ihåg hur tråkig jag hade det och inte på tal om hur fattig jag var haha!

Jag har läst om alla mina utekvällar och mysiga kvällar med alla dom bästa <3 och har nu insett hur många roliga minnen man har och hur mycket som hänt som man kommer titta tillbaka på och le. Men jag ser också hur mycket som har förändrats, hur stor skillnad det är på den Therese som ligger här nu och skriver det här och den Therese som skrev för ett år sedan. Men man förändras och växer ifrån saker. Thats life!










Jag läste om alla mina biobesök och om alla gånger jag väntat i onödan......ALLTID i onödan på ingenting. När jag nu ser mitt år på det här sättet att kunna läsa om varenda natt jag satt med ett hjärta som blödde. Kan man ju undra var allt verkligen värt allt? den frågan kan jag faktiskt idag svara på.
Elliots dop, den galna önresan haha...det är nog ett av mina roligaste minnen det här året. Det och den galna sommarkvällen när vi badade i hemlingby, drack vin direkt ur flaskan, raggade upp småpojkar och gömde oss från polisen....kommer ni ihåg!? hihi vilken helt underbar kväll det var.

Det finns så sjukt mycket jag vill skriva om. Jag vill uppleva alla skratt och göra om allt det där som var så himla roligt, alla dom där känslorna man hade när det var bra.

jooo jag kan nog säga att år 2009 har varit ett bra år ändå. Ett år jag har fått lära mig mycket. Mycket om att inte alltid se det goda i människor.....jag har lärt mig den hårda vägen och det enda jag kan hoppas på är att allt blir bättre och att 2010 kommer bjuda på mer solglimtar och skratt än svek.


Ha nu ett riktigt gott nytt år imorgon!



I år blir dom enda löftena till mig själv att inte vara ensam på alla hjärtans dag igen och att aldrig ge utan att få något tillbaka.
Mitt liv och min vardag | |
#1 - - Ingegärd Löjdahl:

Massor av kramar och ett hopp om att du uppleva många många glada, härliga, oförglömda dagar under kommande år. Att du får vara frisk och jobba, leka och njuta. Puss på dig lillgumman vår. Lycka till med 2010. Farmor.

Upp