Mr. Bacardi och jag


JIPPIEE.........idag får man supa!!!!!
Eller just det...det är ju inte det den här dagen är till för. Jag trodde nästan det! Man kan ju undra hur det har kommit sig att det har blivit så, det är idag alla fjortisar och glada ungdomar får sin första fylla, folk gör sin debut på sjukhuset och fyllecellen, folk vaknar med ett dunkande huvud eller somnar i sin egna spya.

Det är en sån överskattad dag och har nog mist sitt syfte, men jag gillar det. Jag gillar den här dagen.
Men jag gillade inte att vara på stan. Jag går där lugnt och stillsamt med min älskade bacardiflaska under armen, när jag helt plötsligt blir attackerad av en jäkla orkest...herregud har ni inget annat för er!?
Det roliga är att alla gammlingar har samlats för att se den storartade orkesten som vandrar genom stan i sina utklädnader och mössor.... de har säkert planerat det här i flera månader! Det var väl okej till en början, men sen när det helt plötsligt dyker upp ett gäng tjocka gubbar i sina studentmössor och civilkläder, då börjar man undra vad fan det är frågan om egentligen!? Men det ska väl föreställa vacker och högtidligt så jag tog upp min kamera och fotade precis som en god medborgare ska göra.

Nu ska jag grilla och dricka bacardi...wish me good luck!!
Har hört ryken om att det enbart kommer killar typ, men det är bra. Jag gillar pojkar.

 
Mitt liv och min vardag | |
#1 - - Sargol:

ha en trevlig kväll. : )

Upp